tisdag 8 november 2011

Konsol bord.

 Visst är det vackert det gamla konsolbordet som jag hittade på en loppis för några år sen, jag gillar de där snurrarna på bordet, de har riktigt mycket swung!
Bordet är från ca 1880 talet. Spegeln köpte jag aldrig för den såg inte ut att passa till bordet, så jag har satt en annan spegel med fasettslipade kanter.
Humlen plockade jag för  ett bra tag sen, den har torkat, visst är det dekorativt, med humlerankor.
Jag tycker min kamera förskönar min miljö, det blir bättre på bilderna än i verkligheten.
Det blir ett kort inlägg det här, för tiden vill inte räcka till.

Ville i alla fall komma ut i cyberrymden och visa mig i ljuset, ge er en hälsning och önska er god fortsättning på hösten.
Till helgen firar vi ju alla pappor. Grattis i förskott.
Kramar från mig till er alla, både pappor och alla vänner.
Zara

13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Wow vilket bord förstår att du är stolt över det,, har du hittat det på loppis helt otroligt!!!!
Tänk vad man kan fynda!
Önskar dej en fin vecka!
kramar Kathrine

Maria sa...

Vilket vackert bord Zara, snirkligt och tjusigt! :) Jag tror nog visst att ert hem är lika vackert i verkligheten som på bilderna... det är nog lätt att bli blind för det egna, när man är mitt i det!

Ha en fin vecka, jag hoppas att du inte har det allt för stressigt, utan att du är rädd om dig!!!
Stor kram♥ Maria

Maria sa...

Ett helt bedårande bord. Så otroligt vackert hantverk med alla trädetaljer. Gillar skarpt. Kram Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka spiror! Bordet är så läckert och så fint där tillsammans med spegeln och den torkade humlen...på loppis? En sån loppis skulle jag vilja besöka där man kan hitta så fina saker...

Kul att se ett livstecken från dig, du är saknad!

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Här är gudagott att vara ! sa...

Wow säjer jag också...Man kan inte få ur sej så mycket annat när man ser bordet, spegeln och allt fint omkring! - Dina foton får det att se ut som i en sagovärld och man blir verkligen glad att få titta in i den! ♥
Ha det gott sköt om dej !
Kram / Anneli

Monica sa...

Hej Zara! Roligt att höra från dig!
Här nere i Skåne ska det firas Mårten Gås till helgen, vi ska ha middag för 18 (!) personer!
Hur är vädret hos er? Ni har väl inte heller fått någon snö än?
Må så gott, kära vän!
Kramar från Monica

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej Zara! Va´vackert guldigt bordet var! Så fint! Har har det bakas idag. Gäller att passa på när flitens lampa lyser!
Ha det så gott i mörkerrusket men skönt att det inte är minusgrader!
Carin

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Zara !
Tänk så kul att få träffas i verkliga livet ! - Skulle vara underbart att se ditt renoveringsprojekt och ditt vackra hus. - Det kommer att bli fler ljusresor uppåt landet,kanske mot vårkanten, och då hör jag av mej i förväg.
Tack för dina varma ord som du skriver i dina hälsningar. - Dom glädjer mej...mycket !
Ha det gott !
Anneli

Annika kafe´resor och Riga sa...

Hej Zara, vad glad jag blev när jag såg att det fanns ett inlägg ifrån dig idag! Inte tror jag att kameran förskönar något hemma hos dig. Ett sånt underbart mysigt och vackert hem som du har!! kram Annika

Goa sa...

Åhh, vad jag blev glad nu!
TACK ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ett ljuvligt bord, och golvet är jag helt kär i. Ser en annorlunda och mycket fin tröskel/trappsteg, du har så fint Zara. Jag tror inte det beror på kameran. Min mamma brukar säga när hon ser mina bilder: men så fint har du väl inte...
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå Zara...Läängesen ja va här.. Underbart fint du har det..nu ska ja besöka dig mer lovar.. önskar dig en trevlig helg kram sussie

Lisbeth sa...

Satt i min ensamhet och kikade i din blogg. läste det jag redan läst igen och mår så bra av att kika i den. den är vacker på ett jordnära sätt. Tänk vilka loppisfynd man kan göra. har ju frågat dig tidigare om renovering men tyvärr har vi inte hittat vår pärla än. vi har åkt runt och tittat men det har alltid funnits men. Nu har vi bestämt att ligga lågt till i februari och sen göra pmtag. Varje gång blir man lika besviken när objektet inte förmedlar det som man ser på bilden
Ha det så gott du med. ser fram mot hur ditt hus ter sig i julskrud
Kram