lördag 16 november 2013

Mycket har hänt, vi har planterat in fisk i en tjärn. Fisken kom i en stor behållare sen håvades den in i hinkar och bars ner till tjärnen och släpptes ut. Väldigt fina regnbågar.Ca 200 kg planterades i , sen frös tjärnen och till vårvintern blir det isfiske, så kallat pimpelfiske på isen med borrade hål.
Då åker folk skoter dit och fiskar, och vi brukat ta skidorna ibland.Genom skogen.
Här bärs fisken i tjärnen.
Ja sånt där sysslar vi mer här i skogarna.
Och nu ligger isarna och är översnöade.
Stor kram Zara

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, vi har en liten fiskesjö härintill där vi bor och där gör man på samma sätt! Men vi har ingen is på den sjön och ingen annan stans heller ännu. Vi har sol och 10 gr varmt idag också! Det är som om våren kommit, det har hoppats över lite, hösten har försvunnit - ska bli spännande att se vad som händer framöver!
Det ser så härligt ut med snön och fisken och alltihopa!
Agneta kram

Monica sa...

Så stora fiskarna var, som släpptes i! Hinner dom växa till ännu mer, innan ni fiskar upp dom?
Ja, här är det ungefär som hos Aggie, sol och ca 10 grader - ingen is i sikte!
Kramar, Monica

Vardag och flärd sa...

Spännande jobb! Jag tycker inte det låter kul med is på sjörna än, vintern blir så lång då. Ändå är jag förtjust i höst och vinter (om det inte är för kallt).
Ha det fint!
Kram Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Häftigt att planera in fisk. Det gör de här i stadens å också, men jag undrar om vattnet i vår å är lika fräscht som vattnet i era sjöar där uppe. Pimlat fisk har jag bara gjort en gång i mitt liv och då hade jag ingen fiskelycka.
Ha det fint!
Kram,
Regina

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.se/

Hej Zara
Jag brukar vara där,det är ju så mysigt, tror mej se Hans :))
Skrollade ner och såg ditt vackra uterum, så fint, du kan verkligen få till det lilla extra.

Önskar dej en underbar tid nu i advent
Kramar Margaretha