onsdag 12 oktober 2011

Höstbilder helt enkelt

Jag har tagit in pelargonior inför vintern. En röd rosenpelargon lyser, i kapp med servicen.
Solen lyser faktiskt in och förgyller vardagen, se så fina ljus och skuggbilder det blir.
Där inne i skåpet skymtar en fin herre på sin kopp fram.
Solen lyser på generationsärvda soffan. Den var ådermålad, tyvärr lutade jag av den, så för ca 10 år sen tror jag, så målade jag den med något som ska föreställa 1700-talsstil  i färgtonen, blommorna är fantasiblommor.,
Tyvärr så stylar jag aldrig när jag fotar, så ni får ta det som det är.(missförstå inte, jag gillar styling, om jag hann skulle jag gärna göra det själv, allt för att förgylla vardagen)
Jag städar inte heller så ofta. Egentligen så har jag inte så mycket att visa upp, men jag måste ju skriva om något.
Rosorna ska förvaras för vintern, de överlever inte ute, så de som är i hinkar har jag tagit in.

Ljusen lyser jämt nu på hösten, sommarens sista rosor ligger också där och lyser
 Och titta så månen lyser.
Glad höst till er alla, om man nu kan säga så, det önskar jag alla människor.
Kram Zara

10 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket månsken det var i natt! Det var så svårt att sova för vi har inga persienner eller rullgardiner så det var alldeles ljus i sovrummet när månen lyste in.

Du visar så fina bilder från ditt hem. Det är som om allt går i vila, när hösten kommer. Blommor tas in, ljusen tänds och man börjar känna lite trötthet...

Önskar dig en go dag!
Kram,
Regina

Monica sa...

Hej söta vän!
Det vilar en skön och avslappad stämning över dina bilder, tycker jag! Man blir så rofylld av att titta på dem! Och den inverkan har hösten på en, det är bl.a. det som gör hösten så skön!
Din släktsoffa passar så bra in i den stämningen! Så fin den är!

Här strålar solen idag men det är bara 8 grader varmt och i natt var det ännu kallare, dock inte minusgrader - än...
Det får bli en promenad idag!
Ha det så bra i din vackra hembygd!
Varma höstkramar från mig och hälsa J!
Monica

Lisbeth sa...

Vet inte om jag tycker att du behöver styla. Kan ju vara roligt att se men det är ju det man möter i veckotidningar. Att se små guldkorn så här känns mycket roligare när man läser bloggar.
Ha lite fina höstdagar
kram

Maria sa...

Hej raraste Zara!
Det är alltid lika mysigt att få skrolla bland dina vackra och stämningsfulla bilder!!! Fint att se bilder vilka återspeglar livet och vardagen som det är... ingen styling behövs!!! Kökssoffan är underbar!!!

Hoppas att du får en behaglig och trivsam dag!!!
Stor kram♥ Maria

Här är gudagott att vara ! sa...

Dina bilder gör en alltid målös ! - Du har verkligen gåvan att kunna fånga det vackra på bild ...som små konstverk !
- Din gamla soffa är verkligen underbar !
♥ Sköt om dej !
Kram / Anneli

Birgitta sa...

En hösthälsning till dej. Vi har också frost här på nätterna nu. Annars skiner solen på dagarna och nu är det fullmåne.
Så duktig du är med restaureringen av den gamla stugan.
Vilken underbar soffa du har.
Kram Birgitta

Lisa.L sa...

vilken vacker måne :D och ditt vita skåp med nätdörr var verkligen sött ! kram kram

Unknown sa...

Månen har verkligen lyst vackert den senaste tiden....och mitt huvud har känt av den också..får alltid huvudvärk vid fullmåne.

Läste om ditt fantastiska jobb med det gamla huset. Vilket fantastiskt golv du åstakomit...och vilket tak, herregud, nu blev jag imponerad av ert arbete.

Det är så spännande att se hur olika långt hösten kommit i vårt avlånga land.
Ha det toppen!
Camilla

himlaverket sa...

Jag brukar heller aldrig städa inför en fotografering.
Däremot så tycker jag om när det inte är för rörigt omkring mej.
Det räcker med att man har röriga tankar ibland, då är det skönt att slippa en rörig diskbänk också;)
Bless, Ulla

Mycket annat & lite betong sa...

Glad höst kan man väl säga!
Det var helt enkelt många fina höstbilder. Du får ett så vackert ljus på dina bilder.
Jag har också tagit in en del sommarblommor. De blommade så fint. Nu får de fortsätta inne.

Ha det bra och glad höst!
Agneta