fredag 4 december 2009

Solen står lågt, men småglimtar är också vackra.



En solglimt letar sig in genom fönstret och bildar ett vackert skuggspel, på väggen.
 
Svaga solstrålar på torkade översnöade blommor.


Violerna får stå kvar, jag gillar förfallet på något vis, det ser vackert ut.


Sista resan till stugan i skogen, innan vägen snöar igen.
Jag tror nästan att vi har en granodling på tomten, det här är bara en liten del av tomten, på nedresidan finns det massor av granar, hade ni bott här så skulle ni ha fått ta granar där, för vi måste lika ta bort dem, det behöver röjas.Ja ni skulle ha fått granar ändå, det växer upp nya hela tiden.
Vissa granar är glesa andra är finare, och jättemånga i julgransstorlek.
 
Anledningen till att vi åkte dit var att en fågel flugit genom en fönsterruta och då måste vi plasta in den tills vi kan byta ruta, så det inte snöar in.Man kan se att dagen är kort, det hade börjat bli mörkt, kl 15.00
.
Väl hemma är kl.16.00 och så här mörkt är det redan då, men vi har lite snö nu och så tänder vi mycket ljus, så det är okej.Snön lyser upp så det känns inte mörkt.


Den här pippin tog jag en bild av på morgonen, större hackspett, heter den, och den har ett städ i vår lyktstolpe.
Den är söt tycker jag.
Ha en bra dag ni alla.
Kram Zara.

9 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Hej Zara! Vilka underbara vinterbilder, önskade att det såg ut så hos mej. Här har regnat och snön är nu borta, så trist. Jag vill ju ha snö....
Trevligt med en hackspett, men de kan ju låta illa, men de är ju vackra fåglar.
Ha en skön adventshelg
Kramiz Britt

Monica sa...

Hej Zara!
Roligt att läsa ett inlägg hos dig igen, det var länge sedan!
Så fina bilder, med mycket stämning, du visar! Fantastisk bild på hackspetten, sådana har jag aldrig sett hos oss. Är det typiskt Norrland, kanske?
Tänk att ni har så mycket snö och vi har 7-8 plusgrader och gråmulet för det mesta! Men i morgon ska mellandottern och jag ut och handla julklappar!
Vi hörs, kram, Monica

Vit som snö sa...

Hej Zara!
Tack för din gulliga kommentar hos mej! Jaa, vi bor vackert till, det håller jag med om. Tyvärr blir jag hemmablind ibland men av o till öppnar jag ögonen extra och ser skönheten. Vattnet är inte strömt nedanför oss, vi badar där på sommaren. När bilden togs var det öppet vatten men nu har det nog hunnit bli en tunn hinna is. Det blir ju en tjock is snart, här pimplas det och tas prommisar eller sparkturer på vintern.
Men jag tycker det är vackrast på sommaren.
Önskar dej en mysig helg Zara!
Vi hörs! Kram Cilla

Birgitta sa...

Nu har vintern även kommit hit för ett par dagar. Tror att snön regnar bort i morron igen. Jag är ingen vintermänniska utan gillar våren bäst, när allt grönskar och ljuset kommer åter.
Önskar dej en skön helg.
Kramis Birgitta

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej goa Zara,

vilka mysiga bilder!! Oj, vad det är snö hos dig, här är det ingenting alls! Bara mörkt och grått. Det är verkligen vackert när snön ligger på sådär i en hög, så jag förstår vad du menar med lite av det förfallna men ändå inte.

Som alltid när du skriver hos mig så får jag ett gott skratt, I like it! Du är som mig säger lite som det pluppar ur i ens mun hihi ibland märker jag det, ibland märker jag inte det..jag brukar säga parmesanskinka istället för parmaskinka till min sambo, som tittar varje gång med ett frågetecken och jag tittar tillbaka vaddå?? Fattar liksom inte att jag har sagt fel..igen haha..han tycker jag säger så roliga saker och att det tillhör min knasiga jag :) Så det känns bra att det är fler som är likadan som mig :) hihi. Livet vore mkt tråkigare om det inte fanns några knasfior :P

Något som jag glömde tillägga i ditt förra inlägg: Jag tycker verkligen att du ska satsa på det konstnärliga helt klart!! Det är inte ens en fråga eller ens undra när det gäller din gåva! Vilka ting du skapar fram! Du om någon har energi och kreativitet, som jag beundrar!

Jag tackar och niger för dina varma ord och det glädjer mig att du uppskattar mina skrivna ord till dig! Jag hoppas att du får fram mera energi, som jag förstår så är du lite trött just nu och hoppas att jag har lyckats peppa upp dig lite grann iallafall!

Ha en underbar helg och andra advent firandes med familjen! Kramar Elin.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina vinterbilder man bjuds på hos dig. Ni har riktig vinter, här hade vi snö en natt, sen regnade den bort. Jag hann inte ens ta foto. Det var många granar på er tomt, du får bli granförsäljare Zara. Men där uppe har väl alla granar runt knuten. Idag ska jag baka små pepparkakshus, äntligen ska det bli av.
Ha nu en mysig adventshelg
Goa kramen
AnnaMaria

Hanna sa...

Så fint med snö.
Kram
Hanna

Lantliv sa...

Hej du goa Zara...tack för dina fina inlägg hos mig....sån fin empati! Tack!!!
Jag mår fin fint bara det att jag måste byta jobb snart omgående....står vid en t-korsning just nu...vänster /höger....lite val..huvudbry. Kommmer till sådana gör vi alla ibland...då gäller det att byta styrriktning....
Så härlig vinter Ni har...här är det fortfarande som du läst gegga...trist!
Ha en fortsatt fin helg Zara,
kramis Anne-Lee

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj Zara.
Vilka härliga vinterbilder,här lyser snön med sin frånvaro.Önskar det kom lite,det ger ju faktiskt lite extra stämning.
Vad fint du har fångat hackspetten på bild.
Ha det gott
Kram Anette