lördag 18 april 2009

I går var vi ut och åkte skidor över sjön.

Först åkte vi iväg, korsade sjön till andra sidan standen, vid älvmynningen.
Så här fint är det vid älvens mynning,solen har tagit på snön på sydsluttningen.
Här är jag i mina otroligt snygga solbrillor maken tycker de är fula, men de fungerar.
Mannen och ena sonen dricker cholkad, mitt i bäverfällningarna,bävrarna har fällt träd överallt.
Jag fotade ett ett helt träd, ganska läckert.
Kolla in konstverken som bävrarna har åstadkommigt.
De måste ha vassa tänder, som kan fälla såna mängder träd. Hyddan var också på samma ställe, bävrarna hade gjort stigar, käkat massor av ved och fällt ut kors och tvärs.
Sen blåste det upp till yrväder med snö och vi fick snabbt skida hem över sjön.
Ja så här kan en dag se ut hos oss den här årstiden.

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är kontraster, du åker skidor och jag plockar vitsippor! Man blir påmind om hur långt Sverige är. Här håller Magnolian på och slår ut nu. Men det ser jättemysigt ut, och du ser cool ut i dina solbrillor.
Njut av söndagen
Kram till dig
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Solbrillorna var ju tuffa! Helt otroligt vad dom gnager!! Rolig bild att se!
Kram Cilla

Birgitta sa...

Här ser man verkligen kontrasterna i vårt avlånga land. Här i Värmland har snön fått ge vika nu. Ligger bara lite i skuggsidan av skogen. Däremot har vi fortfarande is på sjön, men det är inte lämpligt att gå ut på den längre. Idag har solen skinit men vinden har var kylig.
Vilka fina bilder, och vad bävern varit duktig. Njut av livet.
Kram Birgitta