torsdag 26 januari 2023

Vinter

 Anno 2023.

På framsidan skottar jag gångar, till småstugorna och fågelbordet det är rätt kul. Maken skottar uppfarten, så vi hjälps åt
På baksidan ligger sjön inpackad i is, och snö därpå, folk har börjat åka skidor över sjön och skoter.
Buskar är fulla i snö, men i natt så försvann mycket från träden. Jag tycker det är så vackert men snön på växtligheten.

 Nu är det full vinter och solen har återvänt och det är ljust längre. Det känns så skönt. Men ännu har vi långt till vår, skotertiden börjar nu och varar tills april.

Om nu någon av mina gamla bloggvänner ser detta så hälsar jag från min kalla nord en varmkram, och om fler läser. Jag vet knappt hur man bloggar längre, men vi får väl se hur det går.

Zara.

2 kommentarer:

Monica sa...

SÅ roligt att se ett inlägg från dig Zara! Otroligt vackra bilder från ert nordliga paradis! Här nere har vi börjat se vårblommorna spira. Sverige är verkligen ett långt land!
Stor kram, Monica

houseofchandeliers and vintage sa...

Nu såg jag din kommentar. Skulle gärna se fler av dina vårblommor. Hoppas du fotar några, så jag kan komma och titta på din blogg. Kram.