torsdag 14 oktober 2010

Bloggtid? Vinterväder!!

Bloggtid? Hur får man bloggtid. Så många saker som ska göras, och så¨många som behöver mig. En härlig känsla, men det blir inte mycket tid över.
Saknar er vänner, antar att jag hinner mer när snön ligger djup.
På tal om det så har jag i dag vaknat till en vit vacker värld.
Jag  drog på mig stövlarna och sprang ut i min vita vackra värld och fotade, drog in den ljuvligt friska doften av snö, och såg hur vitt och ljust allting blev.
Såååååååååååååååååå vackert!!!
Har sopat altanen. Det är väldigt lite snö, men fint.Min cykel måste snart ställas bort.(Den nedre bilden fotat först, solen kom eftersom)

Inomhus skiner solen in på saker och bildar skuggor och ljusglimtar. I bakgrunden en av mina gamla tavlor, som jag målat för jättelänge sen.
Det ryker och dammar snö, där borta på vägen.
Katterna som nu vuxit till sig, de ser ut så här.

Hanen fick heta Tusse igen. Och honan Maja.
Mina söner valde, så får det bli.
I dag så fick de gå ut och kolla på snön.
Maja var försiktig, men Tusse var lika busig som vanligt.
Tusse busar och Maja sitter och ser på honom.
Helt lugn!
Inomhus är allting som vanligt, under tiden som allting förvandlas till en vitare väld där ute.
Fram på dagen så blev det solsken och mycket av snön försvann. Men vägarna är redan hala på sina ställen, så nu får vi lägga på vinterdäcken här.
Hoppas att ni alla mår jättebra, och att ni får vänta en tag på vintern, för ni hade det tufft förra året.
För oss som är vana så blir det ingen skillnad.
Snön är vacker, däremot så hoppas vi på en mild vinter.
Många kramar till er alla, i cyberrymden.
Zara

23 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Men vad fint det är med den första snön... Härligt, härligt. Jag kan riktigt känna den kalla klara luften :-)

Kram från Australien♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Zara!
Å vad kissarna har vuxit till sig. En liten Tusse, vad gulligt. Lite minne från din gamla Tusse.
Å snö har ni fått, vad mysigt. Ja det är väl det man har att vänta sig framöver...
Ha en fin dag och en mysig helg.
Kram Agnetha

Skogslyckan sa...

Man blir så himla glad när man ser att du gjort ett inlägg! Snö..åh så vackert! Jag älskade den vinter som var, och tyckte det var så vackert. Fast det får gärna dröja lite till kanske...he he har frost på mornarna,och det är också vackert. Så söta katterna är, och de brukar ju inte vara så förtjusta i snö. Vår stora gamla Skrutten försöker gå utan att sätta ner en enda tass, och det ser så kul ut. Vilka vackra skuggor på dina väggar... Önskar dig en riktigt skön helg!
Kramar Pia

Monica sa...

Hej kära Zara! Så kul att höra av dig igen! Jag förstår att du har mycket omkring dig just nu!
Tänk att ni fått snö redan! Vi har visserligen haft två frostnätter i början av veckan, men på dagarna har vi haft soligt och varmt, c:a 15°!
Så än dröjer snön, får vi hoppas!
Så stora dina små katter blivit! Och söta!
Ha en fin vecka, kramar, Monica

livet på utanäs sa...

Hej där !
Jo , nog önskar man sig en mild vinter alltid ...

Men tänk att plogbilen var ute redan , det var då lite märkligt ... den brukar ju annars lysa med sin frånvaro när man behöver den som bäst =) Ja ja , de är kanske på hugget i år =)

Vilka gulliga katter ! Jag har ju tre själv , varav en också heter Maja =)

Ha det nu så fint !
Kram / Sussi O

Birgitta sa...

Så fint med den första snön hos dej. Tur att du gillar den. Här får den gärna vänta länge än på att komma. Fast det har visst kommit lite i norra Värmland, men det är borta igen. Julafton vill jag gärna ha vit snö.
Här har vi haft fina höstdagar, fast det har varit kallt.
Jag mailar dej sedan.
Ha det så gott.
Kramen Birgitta

Eva Agnes sa...

Hej Zara!
Vad glad jag blir att du fastnade för en av mina bakgrunder- De är helt gratis. Bara att ta för sig.
Jag har tänkt på dig flera gånger i dag. För att jag rev ut plastmattan i köket och under fanns den gamla plastmattan som en gång var vit men nu gul!!!
Vad gör man, tänkte jag. Jo, man målar golvet vitt, som Zara gjorde.
Men till det blev jag avrådd i målerifirman I stället prackade de på mig schackrutiga plastmattor eller s.k. klickgolv. Nu vet jag inte hur jag ska göra.... Fniss
Tänk att ni redan har snö! OJ!
Kramar Eva Agnes

kullervilla sa...

tur att de är du som fått första snön som gillar det :=)))
här har vi haft lite frost på nätterna, så nu har alla pellisar mm hamnat i uterummet...
Som era katter växer, de är jätte söta.
ha en riktigt go helg
kramiz//kullervilla

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Hej igen,
Vi har haft ösregn i många, många dagar så det varit sååå trist. Uppehåll idag med strålande sol och ca +20°...men otroligt blåsigt - helt annorlunda än Sverige ;-) Den riktiga värmen kommer snart och då önskar jag att jag kunde få en vit o kall jul istället :-)

Maken gillar Sverige och har varit där flera gånger, först som liten pojke eftersom hans pappa är svensk och sedan en gång med mig då vi firade lucia/jul/nyår i Sverige 2003/2004 - gjorde vår "eriksgata: Västkusten, Dalarna, Örnsköldsvik o Sthlm på 4 veckor!! Puh, nästa gång blir det med barnen :-)

Ha en trevlig helg, Zara.

Kram från Australien♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste om en polack som spått att det skulle bli den värsta vintern på 1000 år!! Vi får innerligt hoppas att han har fel. Här har blivit kallt också, frost varje morgon. Och nog är det fint när hela världen blir vit, men det får gärna vara höst ett bra tag till här. Så goa katter du har, jättefina foton du tar på dom. Och fina bilder inomhus också. Idag ska jag skära älgkött, ska ner i frysen.
Ha en fin helg
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Märta sa...

Oj snö! Vi hade 4 minusgrader o frost idag. Kändes väldigt kallt efter en vecka i värmen. Snön hoppas jag dröjer ett tag till. Har en del kvar ute i trädgården som måste plockas in.
Ha en skön helg!
Märta

heavenandearth sa...

Hej goaste Zara!
Vinterbilder!! Vackra!
Men..Isch! Jag rysfryser!!
Vill nog vänta ett tag till på snön...
Idag har vi ett fantastiskt höstväder här i Sörmland, Strålande solsken o alla höstens färger!! Såå vackert!!

Vet du?!
Du har vunnit 3:e pris i min utlottning!!
GRATTIS!!!
Maila mig dina adressuppgifter så skickar jag vinsten!!

PS: Såå söta kissarna är!!!

Hoppas att din helg är underbar!
Kram! Iréne

Sirpa sa...

GRATTIS till vinsten hos Heaven and Earth!
Har en fin lördag!
Kram Sirpa

Snäckskalsdalen. sa...

Hopplahejsan så mycket jag missat!

Så många fina inlägg du gjort och vilka fantastiska bilder du har tagit!

Hoppas att du kan använda svampen, jag vet inte om jag nämnde att jag brukar smula lite mellan fingrarna rakt i sås osv som smaksättare, det smakar skog och lite vilt då.

Så mycket katterna vuxit och så himla söta dom är. Det är allt något speciellt med katter och när dom är så söta som dina, så......

Och så fick vi se en glimt av ytterligare en tavla.....hmmmmm....du är duktig du!

Snö, jag blir allt lite avundsjuk jag, för hos er får den vara torr och fin. Det fick den iofs hos oss förra vintern, men det var ovanligt. Jag älskar snö! Och jag tycker om mörker också, men uppskattar soliga dagar. Ibland tror jag att jag är från norra landet egentligen.

Att skogen försvinner är alltid en väldig omställning, det är ju så vackert med granskog! Synd att det tar så många år innan den växer upp igen.

Ni har det vackert i er by! Ser väldigt mysigt ut.

Kramar Agneta/Aggie

Sirpa sa...

Hej!
Vad roligt att du tittade in! Önskar dig öckså en skön söndag!
Kram Sirpa

Cajsas Faster sa...

Hej. Längesen jag var hos dig. Tänka att ni fått snö...här är det full uppståndelse över frosten..
Ha det bra och vila lite ibland också!
Hälsn. Marie

Katta sa...

Åååh finns det nåt roligare än när första snön kommer och ens katter ska ut och känna på den med tassarna :D Och de där två för första gången då. De är så söööta Tusse och Majja. Vad vackert med snön men jag hoppas det blir en kort snöperiod hos oss i år, gärna bara över jul ;) Vi är ju cyklare i den här familjen. Tack så jättemycket för dina peppande kommentarer med de betyder mycket. Stor kram Katta

heavenandearth sa...

Hej goa vännen!
Vad roligt att jag kunde göra dig så glad med vinsten! Tack för ditt fina beröm!!
Om du skickar din adress så ska jag skicka vinsten till dig!
Du kan skicka den på

brummelisa53@hotmail.com

Massor med Kram!
Iréne

Lotta-livets väv sa...

men vilka små ljuvliga kattvarelser....kurr, kurr.....och de små trampdynorna som gärna trampar en på magen...Hääärligt.
Jag ler för mig själv.....Zara yster som en kalv på vårbete när snön kommer till henne. Du är allt en riktigt sann vintermänniska! Det vita är vackert...på bild och i lagom mängd. Här har träden kvar sina löv, en del...vi krattar när det inte regnar eller är för mörkt. En gissning är att alla löv kommer inte att hinnas med i år. Vi har nattfrost ibland och det stannar nog kvar längre och längre fram på dagarna....jag får väl trösta mig med att det blir näring under vintern då alla mikrober tar hand om nedbrytningen.
Kram, kram du goa vinterälskande Zara! Du ger mig kraft att tycka att vintern kan gå an!
/Lotta

Eva Agnes sa...

Hej Zara!
Visst ser det underbart ut på din blogg nu. Helt klart bättre.
Tack för mail från dig. Sent i går kväll talade datorn om för mig att den höll på att uppdatera. Det var därför jag inte kunde göra något på min dator i går. Men i dag funkar allt.
Tack och lov.
Ha det bra i vintervädret.
Kramar Eva Agnes

Vitt hus med svarta knutar sa...

WOW, vad fin din blogg är. Du har verkligen hittat en design som är du;-) Såååå vacker.

I morse var hela världen vit när jag vaknade. Nej, jag tog inte på mig stövlarna och dansade ut i den vita sagovärlden, jag drog täcket över huvudet igen. Trodde väl att snön skulle vara försvunnen när jag tittade upp igen=)

Ååå vad söta de är dina gosekatter. Vad kul att de är så olika i temperamentet. Jag hade förmånen att få pussa på 4 st 4 veckors Skogisar härom dagen. Guuu vad goa de var....

Vilka vackra ljuskronor du visar på en av bilderna, så snyggt med frostade prismor.

Önskar dig en underbar fredag och en skön helg!
Kram,
Regina

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, hur får man bloggtid och tid överhuvud taget? Allt går så fort och det är så mycket som ska göras.

Vi hade faktiskt också fått snö i morse, men den är nästan borta nu.
Så jättegulliga katterna är! Spännande för dem med snön.

Trevlig helg!
Agneta

annika sa...

Ja här ser jag att du också har en massa mönster. Vi får passa på att njuta av solstrålarna så länge de når oss. Men även mörkret försvinner för att vika undan för ljuset.

Kram
annika