lördag 6 mars 2010

Golv på fri hand och vårljus, bullar och blommor.

 
Mitt golv i hallen var så nött, helst vill jag
köpa en matta, men jag hade färg hemma, så jag blandade grå.
Jag gillar rutiga golv.
Sen rutade maken upp golvet, och jag tänkte inte kan det väl vara så jobbigt att måla rutorna direkt med pensel utan att maskera.
Så jag min dåre satte mig där och målade varannan grå och varannan vit.
På fri hand.
Gissa om jag ångrade mig, jo det gjorde jag, det tog flera dagar.
Så gör inte mitt misstag, det avråder jag till.
Vilket petgöra, usch,.
Men om man däremot tejpar så är det nog ingen sak.
Till slut blev det klart, och efteråt 
-ja nöjd, men nej aldrig mer.

Jo vi har hunnit äta massor av semlor, jag har bakat och vi har ätit som galningar.
Har ännu kvar, bullar, nu måste vi sluta, äta 
sånt här snask.
  
En som inte bekymrar sig för varken målning eller bullar, är Tusse.
Tusse är 14 år till sommaren.
Visst är han söt.
Det verkar som han fått extra långt hår i vinter, kanske vår långkalla vinter.
Ute sken solen i dag så vackert in på blommorna.

  
Avslutar med en Campanula, som får 
representera längtan efter vårens blommor.
Tack för alla era kommentarer, trots att jag tjatar om snö.
Jag förstår att alla längtar efter vårtecken nu.
På måndag så får vi se hur långt våren kommit hos Viveka i Vårteckenutmaning.
Glöm inte att gå dit och kolla.
Så kan ni följa vårens ankomst i hela landet.
Många kramar till er alla som blivit mina vänner.
Zara



15 kommentarer:

Fia sa...

Hallå goa Zara!
Tycker ditt hallgolv blev jätte fin, mycket vackrare än ett millimeterrakt maskerings tejps målat.
Tack för de fina hälsningarna på min blogg. Att surfa runt och skriva lite här och var på alla trevliga bloggar som finns är nog de bästa tippset för att få fler kommentarer.
Ha en fortsatt trevlig lördag
Fia

Birgitta sa...

Hej vännen!
Vad fint ditt golv blev. Du ger dej på svåra saker och lyckas också. Vad vacker den blå blomman är. Här har vi kalla nätter, i morse -23, men soliga sköna dagar. Hoppas att snötäcket minskar nu.
Önskar dej en fortsatt skön kväll.
Kram Birgitta

Märta sa...

Oj vilket arbete du har gjort med ditt golv. Jag kan ana hur mycket tid du fick lägga ner där.
Semlorna ser jättegoda ut, bäst är ju de hemgjorda. Ditt kaffebord ser så inbjudande ut!
Tack för din kommentar hos mig. Kan du tänka dig jag gav bara 5:- för min fina bibel. Enligt en bibelkunnig person i vår bekantskapskrets ett riktigt fynd. Så tro inte att jag strör några stora pengar runt mig, jag är ju smålänning!
Ha en god fortsättning på helgen!
Kram! Märta

Monica sa...

Men du är ju otrolig! Att måla golv på fri hand, vem skulle ge sig på det? Möjligen Zara! Och så fint det blev!
Och vad det skulle smaka med en av alla dina semlor, som vi kallar fastlagsbullar!
Tusse ser ju hur söt ut som helst. Alla mina döttrar har katter, så jag är ju van...
Kram till dig min kära vän Zara!
Monica
P.S. Tack för din så snälla kommentar till mitt senaste inlägg! D.S.

kullervilla sa...

Vilket golv så fint och du är fantastisk...
kramiz//kullervilla

Huset vid ån sa...

God Morron! Vilket jobb du har gjort, med hallgolvet. Såå snyggt det blev, men jag förstår att det var jobbigt!! Vilket smaskigt kaffebord du dukat upp med en massa semlor, Åhhhh! Det är ju såå gott! Jag kan äta massor, dessvärre känns det på byxorna ganska snabbt. Härliga o våriga blommor visar du också som man blir glad av...Önskar dig en skööön söndag min vän! Många Kramar Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Zara. Det är du och Ernst, tror han målade utan och tejpa också. Tur att du var penselvan, det var inget litet jobb det där. Men det blev väldigt bra, finare golv kunde ni inte ha. Och har du katt, så söt han är Tusse. Vet du, jag hittade inte mitt arkiv heller först, det har halkat ner i högerkanten. Men jag ska allt kolla om det finns något sånt hänge kvar, så fort hon öppnar på måndag.
Ha nu en fin söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Märta sa...

Visst är jag smålänning sedan födseln. Har faktiskt inte flyttat mer än 1 mil från mitt barndomshem. Flyttat från en gata i stan till min mans barndomshem.
Ska nu ut och försöka hitta något vårtecken till rapporteringen. Har haft 15-20 minus i natt så det är inte så lätt att fota några vårtecken.
Kram! Märta

Unknown sa...

Men, va snyggt golvet blev. Har funderat på att måla golvet rutigt här hemma flera gånger, MEN, det verkar faktiskt lite krångligt så jag väntar fortfarande på att rätt inspiration ska infinna sig.
Förstår om katten skaffat sig lite extra päls nu vinter, det skulle jag också ha behövt, tror inte jag frusit så mycket som i år.
Jättefina bilder du visar.
Ha det bra.
Camilla

Unknown sa...

Hej Zara
Vad fint golvet är, vi kan inte veta vilket jobb du laggt ner, men, det golvet ska du vara helnöjd med!

Jag tror att det är premiär hos Hans till helgen, då ska vi dit, om det blir bra väder.
Du kanske kommer dit, så träffas vi.

Ha det gott
Kramar
/Maggan

Snäckskalsdalen. sa...

Bra jobbat får man säga.....hur kan du? Det blev så himla fint!
Vilka härliga blommor du har!
Våren kommer krypande, helt klart!
Ha det gott!
Kram
Agneta

Viola sa...

Vilket jobb du gett dig på men det blev så himla fint, har alltid älskat dessa golv, en rar misse du har, verkligen så söt, hoppas helgen varit skön, här har det varit mkt gårdsbutiksjobb, men nu börjar det ena efter det andra bli klart, en intensivhelg kvar, ha en fin vecka, kram

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Åh vad fint golvet blev.... vad duktigt av dej att måla på fri hand.
Förstår att det var jobbigt!
Underbar blå blomma!
Så vackert intensiv blå färg!
Önskar dej en fin vecka....
Kram Kathrine

Kajsa sa...

Plantor,semlor,blommor,snö,katt mm.Allt blir så vackert hos dej!
Tack för din hälsning.Det blev en underbart trevlig kväll och tiden gick bara för fort.Det blir säkert flera trevliga middagar med dessa människor.
Nu måste jag säga ngt som man kanske ska akta sig för....men hur kunde du ens komma på den förfärliga ideen att stå på knäna och måla rutor;;;;)).
Men nu måste jag också säga ngt som bara måste sägas.VILKET FANTASTISKT arbete,så jämt så snyggt!Att du bara fick till det!!!Utan maskeringsteip.Käre värld!Du måste ha en stadig hand!

Varm kram till dej du duktiga kvinna!Hoppas dina knän mår bra!

Kajsa

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Och tack för de fina orden i min blogg! Jag tycker du är väldigt flitig och duktig på att skriva kommentarer och det är alltid uppskattat!
Agneta