torsdag 17 juni 2021



Nu är det sommar, och det är så ljuvligt.

Första bilden är från framsidan av huset och den andra från baksidan av huset. 

Tack gode Gud för den fina platsen du gav mig.

Jag är verkligen bortskämd med utsikt över sjön från två håll. Det känns bra att kunna se vatten. Här växte jag upp och troligen skulle det var svårt att inte få se vatten när man är van vid det.

Men allting har sina sidor, det är mitt i obygden och långt till civilisationen. Vi har mycket mygg på sommaren, fast dagtid är det rätt lite, vi har haft tur, för det har blåst och de har inte varit så mycket mygg, men antagligen blir det väl mer runt midsommar, för att sedan avta eftersom fåglarna fött upp sina ungar. Vi har ju också stränga vintrar då jag bor nära polcirkeln, men ändå älskar jag snö, och även den årstiden. fast just nu vill jag bara tänka på blommor och sommar och grönt och vackert överallt. Glittret på vattnet och vinden som blåser i trädkronorna. Doften från blommor och båtturer i sjön.

Ha en riktigt underbar sommar vänner. Kram från mig Zara.

2 kommentarer:

Monica sa...

Åh, så vackert ni bor! Man riktigt känner lugnet och friden i dina bilder! Visst kan man vara tacksam över att få bo på en så vacker plats, jag är också så glad att vi bor där vi gör!
Extra roligt att du kommenterat i min blogg och att du nu bloggat själv - hoppas verlkigen att du fortsätter med det!
Stor kram från mig och hälsa Johnny!
Monica

HWIT BLOGG sa...

Förstår din tacksamhet...så underbart vackert och rofyllt och så detta vatten. Ren och pur LYCKA!
Kram från Titti