söndag 12 februari 2023

Pappersblommor.



 Pappersblommor.

Förra vintern längtade jag så efter blommor. Vi bor i gelsbyggd och det är svårt att få tag i blommor. 

Dessutom står det så kort tid.

Så jag hittade beskrivning på pappersblommor på nätet, hade ingen mönster, men såg hur det gjorde och klippte till och försökte, från början var det krångligt men, efter nån blomma så fattade jag.

Nu har jag alltid blommor, så länge dessa håller formen. Lite ljus och färg i tillvaron. I bakgrunden står en tavla som jag målat. Ha en bra dag.

Hälsning Zara.


 

                                                                                                                                                                     

 

7 kommentarer:

lisashus sa...

Hej!
Vilka fantastiskt fina pappersblommor du har gjort. De ser verkligen äkta ut! Så skickligt!
Blommor vill man ju verkligen att de ska hålla länge och då är du dessa toppen!
Tusen tack frö kommentaren hos mej!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Så fina! Ser verkligen äkta ut! Kul pyssel och mycket färgglädje...
Kram från ett grått Öland & Titti

Halmhatt och mamelucker sa...

Fina pappersblommor. Jag har sett bilder på liknande men inte testat att göra själv. ser ut som såna vackra italienska stora vallmo som tyvärr inte håller länge alls. Fin tavla med krassen också!
Allt gott!
Annika

Maria - Wikers Liv sa...

Hej! och tack för hälsningen hos mig, kul med nya besökare :)
Så fina pappersblommor du gjort!
Jag gillar också att ha blommor hemma, men tycker att det är alldeles för dyrt att köpa några buketter snittblommor var och varannan helg ;) Dessutom så åker vi ju till våra andra hus lite då och då och såklart har man vissna blommor när man kommer hem ;) Jag har löst mitt problem med att köpa på mig konstgjorda snittblommor :)
Ha en fin dag!
/Maria

Unknown sa...

Superfina blommor tycker jag. Finare än plastvarianter. Och på sätt och vis mer "levande" än konstgjorda blommor som knappt ser konstgjorda ut.
Jag brukar ha röda pappersrosor i granrisbuketten till jul men de har jag inte gjort själv.

/Mrs Universum

houseofchandeliers and vintage sa...

Men hur svarar jag dig som skrivit under Unknown.

Unknown sa...

Tyvärr är det något galet för jag kan inte kommentera normalt numera på Blogger-bloggar. Jag ville dock skriva något då du kommenterat hos mej :-)
Hälsar Mrs Universum
https://mittuniversum.wordpress.com