måndag 23 maj 2011

Vårteckenutmaningen

Det har gått väldigt segt med lövutsprickningen i vår landsände, det går långsamt, men nu har det äntligen börjat, det skiftar grönt, och spröd ljus grön färg, som ett skirt draperi av grönt hänger nu löven i sin björkar.

Jag står på min altan och fotar ut över ängarna, så här ser det ut nu.
Nästa bild är fotad nere vin sjön, i kvällen.
En kvällsbild.
Så ser nu våren ut i min lilla värld.
Det är en fantasirik tid, fåglarna lever liv, och det byggs bon och hela luften är fylld med magiska ljud och vindar.
Avslutar med en cool bild, som jag också fotat nere i viken.
Hoppas ni alla mår toppen.
Tack för era fina kommentarer, det uppskattas så mycket, om jag inte svarat på någon så gör jag det i veckan.
Ha en bra dag, alla mina underbara vänner.
Kram Zara

12 kommentarer:

maria sa...

Vilken ljuvlig bild på fåglarna... det är något visst med dina vackra naturbilder!!! :)

Ni verkar bo så vackert... med sjö och skog omkring ert hus! Vad härligt att kunna njuta så av den vackra omnejden!!!

Vi har också skogen inpå oss... även om det byggs en hel del häromkring!

Tack för din rara kommentar inne hos mig, du är alltod så go!!!

Hoppas att du får en fin och skön vecka!!!
Var rädd om dig och må så gott!
Stor kram♥ Maria

Lisa.L sa...

ojoj vilken otroligt vacker bild du har tagit på fåglarna :D duktigt gjort ! kram

Lisa.L sa...

Ja vem vet vi kanske inte bor så långt ifrån varandra ;P du bor väl också i västerbotten ? vars nånstans ? Jag bor i en by som heter Nyfors,mellan piteå och skellefteå innåt landet, inte allt för långt till byske.. kram

stina sa...

Åhh,svaner er så vakre!
Så elegante..
Pleier å mate dem når vi er på båttur,dem gir seg ikke så lett!
De er så vakre der de skrider frem over vannet...
Så fint og vårlig det er hos deg nå.
Snart så kan dere vel bade der i sjøen?
Takk for koselige kommentarer fra deg,bestandig hyggelig å lese:)
Ha en fin uke,klem fra meg:)

Lisa.L sa...

utanför Boden. Aha ;P Boden, där brukar jag ofta vara och fynda :D favvo ställena är veckans allehanda och returide ute vid travet :D
Har suttit och kollat igenom din blogg. Hittade en tavla du målat på din dotter :D och WOW! Du är super duktig! Den va så otroligt fin! För inte tala om d svartvit rutiga golvet du också målat :D *GILLA* kram Lisa

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Men Zara vilken fin-vacker bild av fåglarna! Hur nära stod du där tro?! Jag är inte så överens ännu med min nya kamera när det gäller att fota manuellt. Använder därför min "lilla" rätt ofta. Ska försöka lära mig den...
Ja, den gamla knotiga är kanske min kära mor....men hon är inte knotig, bara gammal och sååå söt!
Kram
Carin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så många fåglar du lyckades få med på samma bild, den är cool! Och det är en härlig tid precis när det börjar bli grönt. Här är det ju full fart på allt nu, tom syrenerna blommar. Tror det är någon vecka tidigare än vanligt.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Himmelriket sa...

Fantastiskt så vackert du bor,,,,
längtar till Norrland å vi ska dit vecka 28. Bara umgås och fiska....
Bless fina du!
Ullamaria

lisbeth_koehlqvist@hotmail.com sa...

Det tar sig. Tänk att man riktigt känner friskheten i luften när man ser dina bilder.
Njut vidare på altanen

Anonym sa...

Hej Zara!!!!!
Så underbara bilder! Här i din vackra förtrollande värld blir allt vackert och levande!Våren är på väg hos er oxå ser jag! Blogger krånglar, jag kan inte logga in.
Kram Agnetha Vita Små Hjärtan!

Monica sa...

Zara,Zara såå vackert du bor! Vilken utsikt från altanen! Och jag älskar era hus med halvfönster på andra våningen! Jag undrar varför dom byggdes så?
Och vilken underbar bild på kvällssolen över sjön!
Tänk en sådan skillnad det är från norr till söder. Här har syrenerna snart blommat ut och det är slut på nästan alla lökväxter och hos er har det precis börjat...
Men nu kommer en intensiv tid hos er!
Stor godnattkram från din vän i söder!
Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Det är så fantastiskt att våren inte är längre efter hos dig än här nere i söder. Det var ju inte alls länge sedan det var både snö och is i din vackra landsända!

Och så fina bilder och nu har du den där skira och fina grönskan att se fram emot, det är då det är som allra vackrast.

Så fina bilder, ni bor i en väldigt vacker bygd och jag tackar allra ödmjukast för din rara kommentar hos mig att jag får lov att komma till dig när jag en dag far norröver.

Du är så snäll och rar.

Stor kram
Agneta