tisdag 31 maj 2011

Nu är det lite sommar, maskrosorna frodas i gräsmattan.Grönt och skönt.
Morsdagen var det kallt och regnigt, det kan jag inte minnas att det har hänt på hur länge som helst.
Men det var skönt väder ändå. Här står modern glad och trind, jag alltså, med mitt paraply.
Jag hade planterat mina tomatplantor, därav den lustiga klädseln. Jag har både byxor finkjol och rutigskorta, ganska typiskt mig, konstiga kombinationer, hemmakläder i busigt väder
Sen firades, det inomhus, med mina kära, och jag fick en Hortensia, av mannen som jag beställt för att få det jag ville.
Den var väldigt vacker, ser ut så här.

Den rosa ljuvliga kudden fick jag av min dotter.

Jag älskar såna här romantiska inredningsdetaljer, och det vet hon.

Avslutar med en vildblomsbukett, plockade den på morsdagen, det var inte så många blommor ännu, men det blev en liten bukett, och den ger jag till er.
Ha en fin vecka.
Kram Zara

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin avslutning på vårtecknen, finast är bilden på dig. Rosa fluffkudde och vacker hortensia, så uppvaktad du blev.
Imorgon börjar sommaren, tycker redan det känns liite varmare.
Stor kram
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin bukett, har ni redan så många blommor som blommar?! Underbart. Det är nästan mer än här, kanske, nästan!!

Du ser så glad och fin ut där du står under ditt färggranna paraply. Det är bra med vårregn då kommer våren liksom loss lite grand tror jag.

Vilken fin kudde du fick, den passade in perfekt och hela inredningsbilden är som hämtad ur en saga, det är så vackert, så vackert hemma hos dig!

Ha det riktigt gott i försommaren!

Agneta kram

Monica sa...

Åh, nu börjar era ängar blomma - vackrare finns inte! Nu fick jag litet Norrlandslängtan...
Du ser verkligen hur söt ut som helst, där du står under paraplyet!
Ha det så gott, kära vän!
Kramar från Monica

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Hej Zara! Tack för blombuketten...
Va spännande att följa din hortensia. Den kan variera i färger beroende på kalk i vattnet, lär ngn ha sagt.
Kommer att stå länge!
Va´söt du är på bilden!
Kram
Carin

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Så otroligt fina saker...och vilka underbara färger :) En riktigt bra dag förstår jag :) Kram Maria

Änglarna finns sa...

Åhh..vilken underbar bukett!!!
Fina saker du fått..på Mors dag!
Önskar dej en fortsatt härlig tisdag!
Kram Annika

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Ljuvliga bilder!
Härlig vildblomsbukett :)

Kram från Australien♥

Lisa.L sa...

Du ser så glad ut zara där under ditt paraply :D
Vilken vacker blomma du fick, sommrig och fin!
och den dära kudden var verkligen "pricker över i", super söt och romantiskt vacker :D
kram kram

Lisbeth sa...

tyckte den klädsel passade på dig. Ser lite ut som en Astrid Lindgren sagofigur Fast paraplyet behöver inte vara där.
Spännande med tomatplantor Alltid lika kul när dom ska skördas.
Ha en fin morgondag

Katta sa...

Hej Zara! Vilka härliga bilder, gillar den på dej och det färgglada paraplyet vad söt du är. Underbaraste shabby chica solstolen har du med,lovley. Ha en fin helg, kram Katta

Anonym sa...

Vilken underbar kudde, var finns den att köpa tro?
Ha en trevlig helg,,,,
kram ullamaria

maria sa...

Vilka underbar bilder... åh vilken fin bild på dig vännen!!! :)

Jag hoppas att du har haft en skön och trivsam helg!!!!

Må så gott du rara!!!
Stor kram♥