tisdag 19 april 2011

Vårteckenutmaningen

Vårteckenutmaningen.

Efter närmare en vecka i ryggläge av en hemsk förkylning av den värsta sorten, så lyckades jag orka ut och fota en bild av viken.
Den mesta snön börjar försvinna vatten flödar över, isen ligger, som man kan se på bilden.
En fantastisk varm vårdag.
Våren är här.I norr.
Norrbotten lever upp.
Jag har också börjat piggna till. Livet återvänder på alla fronter, vi hör massor av vårfåglar, vet inte vilka, mannen kan alla namnen.
Katterna har massor att göra och folket i byn verkar också ha det, man hör muller av traktorer och sågar.
Så fort jag kan ska jag surfa runt och hälsa på er.
Tack till er fina bloggvänner, för era kommentarer.Ska snart hälsa på er.
Välkommen till de nya följare som vill titta in i min blogg.
Så önskar jag er ALLA en underbar vecka.
Kram Zara. På snart återseende.

8 kommentarer:

jessikan sa...

Otroligt vilket avlångt land vi lever i men det är fantastiskt! Jag har ju svårt att tänka mej att er snö ligger kvar på vissa ställen.

skönt att du är på bättring!

Kram J

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Zara!
Vad härligt att våren även hittat upp till er i norr!!!
Stackare har du blivit sjuk, tur du är på bättringsvägen nu!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Monica sa...

Ja, det är nästan ofattbart för oss här i söder, att ni fortfarande har snö kvar! Fast men ser ju tydligt, att den har minskat mycket! Det ser så vackert ut på din bild!
Norrland har en mycket speciell plats i mitt hjärta, det vet du!
Hoppas att du känner dig bättre och bättre dag för dag, nu när våren kommit upp till er!
Stora vårkramen, Monica

Änglarna finns sa...

Skönt att du mår bättre! Här har vi kommit längre..björkarna börjar skifta lite i grönt..massor av blommor..och ganska skönt ute...
Hoppas snart att även du har riktig vår!!
Krya på dej!!
Kram Annika

stina sa...

Hei på deg:)
Her i Østfold er det full vår,
18grader varmt i går!
Tulipanene er på vei opp fra jorda,krokusen er ferdig blomstret...
God bedring til deg og en god påske:):)
Klem fra Stina.

Snäckskalsdalen. sa...

Asch, stackare, har du haft en sån förkylning, det är inte roligt, det är det inte. Och man blir så seg efteråt, hoppas du slipper just det och piggnar till fort och lätt.
Vilken vacker bild på viken!
Fåglar kan inte jag heller, utan det är mannen här också som kan. Jag är glad att jag vet ett par när jag ser dom, dock.
Här är varmt hos oss i söder, men bara lite varmt, det gror dock i landen och jag börjar stressa med att jag vill plantera här och jag vill plantera där.....det gäller att ta det lugnt och njuta också.
Ha det riktigt gott, stora kramen
Agneta

maria sa...

Hej goa Zara!
Men stackare som varit sjuk!!! Jag hoppas att du har möjlighet att vila och ta det lugnt så att du får pigga på dig ordentligt!!!

Skönt att även ni får möta våren! :)) Den här våren känns som extra efterlängtad! Här möts vi av ljus och värme nu på morgonen, jättehärligt!

Underbar bild du visar, ni bor verkligen naturvackert och fint!!!

Må nu så gott och var rädd om dig!!!

Ta hand om dig och din förkylning!!!
MÅNGA KRYA-PÅ-DIG-KRAMAR♥ Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Usch för förkylningar.
Så härligt att våren har kommit till er i norr också. Visst är det skönt. Plötsligt orkar man göra lite. Och människor kommer ut som man knappt sett på hela vintern.

Ha en riktigt glad påsk!
Agneta