tisdag 12 april 2011

Vårteckenutmaningen

                             Vårteckenutmaningen kan du se i bloggen Humlebacken
Tack för alla fina kommentarer. Jag har en mini bloggpaus, för en del måsten i tillvaron men återkommer.
Snabbt vill jag nu, lite sent om sider, visa hur det ser ut här nu.
Dagens bild tagen i dag, mulet kulet, som ni ser massor av snö kvar.
Ja jag vet,  ingen av er som inte har snö längre vill se snö, men så här ser det ut i vekligheten i Norr.
Med undantag av små barmarksfläckar i sydslänter, som ni såg tidigare.
Men vägarna är bara nu äntligen från snö, och snön är porös, vi åker skidor ännu, på sockersnön.
Isen ligger naturligtvis, och temperaturen ligger för det mesta på någon plusgrad.
Våren är i antågande även här.
Soliga dagar kan jag sitta på verandan, och fika.
Ha en fin dag.
Många kramar till er alla.
Zara

13 kommentarer:

maria sa...

Hej rara Zara!
Ni ser ut att bo så vackert.... inte gör det något att du visar bilder med snö!!!

Här har våren kommit en bit på väg!
Luften är vårlik och marken börjar vakna till liv, underbart!!!

Ha det gott, jag hoppas att du får en fortsatt fin vecka!!!
STOR KRAM♥ Maria

...tusen tack för din rara kommentar, du gör mig alltid så glad!!! ♥

Gnistra i Norr sa...

Du verkar bo i samma klimatzon som jag gör :-) Snart har vi också barmark!

Charlotta sa...

Håll ut snart kommer grönskan att explodera hos dig också. :) Det gäller att njuta av det naturen erbjuder och att kunna åka skidor i härlig frisk och klar "vårluft" måste vara underbart.
Ha en skön vecka.

Monica sa...

Tänk, det är lika ofattbart för mig, att ni fortfarande har snö kvar, som det måste vara för dig att se, att vi har satt potatis och att de första vårblommorna redan är överblommade!
Men jag vet också vilken fantastisk, men kort, sommar ni har att se fram emot! Då gäller det att njuta!
Varma vårkramar från Monica

Freshgarden sa...

Hej Zara!
Här försvann snön för 1 vecka sedan har vara en lite snöhög kvar i ett hörn där vi har tippat en del under vintern.
Det blir lång vinter för er, själv vill jag ha barmark så man kan hålla på i trädgården.
Jättefina ballorinor som landade hos dig.
Hoppas allt är bra med dig.
Många kramar
Britt

Lisbeth sa...

Hej på dig.
Ibland måste man ta sina små och stora avbrott. Livet går i ett högt tempo och väntar inte alltid på att man ska hänga med. Klokt av dig då att kliva av ett tag från ena karusellen.
Kram på dig

Vitt hus med svarta knutar sa...

Förra året när du visade att vårblommorna började slå ut var jag lite avundsjuk för du hade ju allt framför dig och hos oss hade allt redan blommat över...så är det ju i vårt avlånga land...

Önskar dig fina dagar och hoppas att bloggpausen inte blir allt för långvarig. Men ibland behöver man tidien till något annat.

Ha det gott!
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, det ser lovande ut tycker jag. Idag på hemväg såg jag massor av snö i en norrslänt, så här vill det sig inte riktigt, riktigt ännu, fastän det borde. Men vad gör som det borde numera. Allt står på ända.
Ha det riktigt gott!
Agneta kram

Lotta-livets väv sa...

Inte gör det nåt att du visar snöbilder..... Vi sörlänningar tänker bara:
-Skönt att vi slipper den *fniss, fniss*

Ta det lugnt med min krona Zara. Jag väntar jättegärna på att du hinner bli "färdigtänkt". Det är mycket bättre än att du försöker stressa fram nåt....nu närmar vi oss ju dessutom den ljusa årstiden och då tänder jag inga ljus i badrummet i alla fall....*ler* Jag gillar nog mer de lite större och plattare kristallerna...men jag är helt säker på att du får till en komposition som är harmonisk och kommer att passa mig!

Indianerna och deras visdom ligger mig också varmt om hjärtat. Ska strax googla på din musik för att läsa mer!

Katten...nej inte är han en raskatt inte. En äkta gatukorning är han. Mamman är en s.k europée (till min systers förtret brukar jag envisas med att kalla rasen för bonnkatt) pappan är en vildkatt, tror vi, och han kan nog ha lite skogskatt i sig. Kelig och spinnig är han i alla fall vår lille katt.

Många kramar
/Lotta

Inka sa...

Hej, Zaravännen!

Ja, för du känns som en vän...fastän jag inte känner dig. Hm! Är jag konstig nu? Men så känner jag i alla fall.
Ja, äntligen är den här våren. Om man letar kan man hitta ett och annat parti med snö här och det känns så skönt. Jag är inte avundsjuk på din snö. Vi har haft en lång och kall vinter. Men annars älskar jag väder. Jag älskar regnet och vindarna eftersom jag kommer från en blåsig ö i Norge så jag är van med väder. Därför älskar jag hösten.
Men det är så klart underbart med våren nu när solen värmer i ansiktet och fåglarna kvittrar. Och med våren kommer inspirationen.

Ha det gott


Kram Inka

Inka sa...

Nej vad säger jag. Jag menar att det känns skönt att det är väldigt lite snö kvar...hahahahahaha

Märta sa...

Här har vi underbart vårväder just nu. Jag hoppas att du känner att vårvärmen är på ingång till er också. Nu får vi inte köra med dubbdäck längre för nu ska det inte bli vinterväglag här mer denna vinter. Vitsippor och andra vårblommor riktigt exploderar här. Det känns så skönt med lite ljusare och längre dagar.
Ha det gott!
kram! Märta

Min vindsvåning på landet sa...

Önskar dig en
Mysig blogg vila
Kramisar
Sus