torsdag 27 januari 2011

Hej Igen alla vänner

Hej igen alla vänner.
Hoppas ni ursäktar mig att jag inte svarat på er alla, jag ska göra det snart.
Min son har blivit sjuk i astma säger doktorn, så vi är bekymrade.
Den här sonen sjunger, han ska bli rockstar, säger han, men hans röst har inte fungerat på hela höstterminen, han går musik estet.
Nu får han brikanyl, så nu kan han i all fall sjunga.
Han är otroligt ödmjuk, snäll och trevlig, aldrig en enda gång har han sagt ett enda ont ord till mig under hela sin levnad. Han har nyss fyllt 19 år. Han heter Gabriel, och han lever verkligen upp till det namnet.
Det som oroar mig är att hans sångkarriär står på spel och att han nu kanske måste ta medicin hela livet.
Så nu ber jag alla er som har någon form att tro.
Jag ber om att ni ska titta på bilden, be om att han ska bli helt återställd, be i Jesus namn.
Var enda liten bön som ni ber är värdefull.
Tack mina änglar där ute i cyberrymden!!
Så hörs vi snart igen.
Tack igen!! Om ni bara vill sända en enda liten bön, så blir jag så tacksam.
Kram Zara
                                                                 Här är min älskade ängel.
                                                                 (en av fyra älskade barn)

19 kommentarer:

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Hej i sena kvällen!
Men oj så tråkigt för sonen men det kommer att ordna sig, jag ska medverka på mitt sätt som du ber...
Ja, barnen är det käraste vi har så jag förstår. Har själv varit hos min son idag, vuxen men ändå så liten för mig, som har fått ett akut ryggskott...inte det första.
Trist för våra liv....
Han är kanske allergisk för katterna? Har ni tänkt på det?
Ha det så gott i alla fall och kramar till Dig!
Carin

Snäckskalsdalen. sa...

Självklart ber jag för din son, det är väl det minsta jag kan göra.
Han kommer med i kvällsbönen i kväll (jag skojar inte, jag ber bön varje kväll och har så gjort hela livet).

Jag hoppas att det kanske kan vara något tillfälligt han råkat ut för. Lokalerna i skolan? Mögel där?
Hoppas någon går till botten med det.

Han ser så snäll och go ut och jag förstår att du är oroad, det är mammor.

Krama honom gärna från mig.

Kram till dig också!

Agneta

Monica sa...

Kära Zara, ja, när det är något problem med barnen, så är det mycket värre än om det gällde en själv!
Så jag förstår om du är bekymrad för Gabriel! Men jag är övertygad om att många sångare har haft samma problem och klarat sig bra i alla fall!
Jag sänder i alla fall en bön för att allt ska gå bra!
Kramar till er båda, Monica

Gela sa...

Sänder en bön för Gabriel, hoppas han kan uppfylla sina drömmar. Kram Gela

Vita små hjärtan sa...

Så klart.....
Å så trist för honom. Å jag förstår din oro.
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer och bli bra Zara, bara läkarna ställt rätt diagnos och han fått bra medicin. Jag tror inte det påverkar hans sång, han kommer garanterat bli en rock-star.
Varm kram
AnnaMaria

Himmelriket sa...

Japp, har tänt ett böneljus för den lille sötnosen att han ska bli frisk och bli en väldigt bra sångare.
Just nu brinner ljuset i Himmelriket ;)
trevlig helg, Ullamaria

maria sa...

Hej rara du!
Förstår din omsorg .... I vår familj är vi allergiska mot väldigt mycket och flera av oss har astma. Ena dottern har ständigt med sig adrenalinsprutor, ifall hon skulle få en allergireaktion... en livräddare kan man säga!

Hoppas så att din son blir bättre och slipper sina bekymmer!!! Om inte, så tror jag säkert att det kommer att gå bra ändå, man lär sig att leva med detta "handikapp"!!!

Låter underbart att han tycker så mycket om musik och dessutom får hålla på med det!!! Han verkar vara en sådan fin och go son!!!

Må så gott, hoppas att ni får en fortsatt fin och skön helg!!!

MÅNGA KRAMAR♥ Maria

Skogslyckan sa...

Hej goa Zara, förstår din oro men jag är starkt övertygad att om han bara får rätt medicin så kommer det bli bra. Men visst oroar man sig för barnen alla dagar, de är ju det finaste vi har. Varför skulle han säga ett ont ord till dig, han har ju präglats av dig :)
Varma kramar Pia

Hanna sa...

Så tråkigt för sonen.
Stor kram till er.
Hanna

Huset vid ån sa...

Hej Zara!
Vad tråkigt att höra att sonen fått problem, och jag förstår din oro som du känner.....

Läkarna är ju duktiga idag o vetenskapen går ju framåt så dom kan säkert sätta in någon bra medicin så han kan få fortsätta med det han älskar o utvecklas med.

Håller alla tummarna för att det ska ordna sig!
Dina vinterbilder i tidigare inlägg är vackra som vykort.....

Många o varma Kramar till dig!
Therese

Cajsas Faster sa...

Hej !
Grattis till dig i efterskott!
Och jag tänker på er och håller tummarna för att allt ska bli bra! Min lille son har precis fått en kronisk tarmsjukdom och medicinerar och som mamma lider man och gråter... Men vi ska tro att Gabriel ändå kan sjunga och nå sina drömmar!

Ha en fin söndag! Kram Marie

Hulda sa...

Astman kommer inte att hindra din lillpojk att bli artist! När han fått sin medicin och rättinställd, kan han leva så gptt som vanligt. Har själv drabbats av astma i vuxen ålder och efter medicinintsällning mår jag bra. Så inte behöver du oroa dig. Ta det lugnt, det rer sig.
Hulda

Lotta-livets väv sa...

Visst sänder jag en bön om tillfrisknande. Det känns oroligt när ens barn är sjuka. jag vet precis vad du talar om. Vår son har en kronisk sjukdom som kommer och går. När han får sina skov kan han bli väldigt dålig och vid ett par tillfällen har vi varit riktigt oroliga för att det skulle gå vägen......
Medicinen hjälper Gabriel, så klart, och karriären kommer att gå bra den med. Vi fokuserar på det Zara.
Många, kramar till dig, goa rara vän!
/Lotta

stina sa...

Det ordner seg for snille gutter..
..sier vi i Norge..så da er jeg sikker på at alt vil gå bra.
Legene er jo så flinke nå!
Ser ut som en stooor engel..disse små:):)
Ha en fin dag.

stina sa...

PS...hyggelig du ville følge meg også.

klem fra meg:)

Lotta-livets väv sa...

Hur har ni det? Är han bättre sonen er? Hoppas det! Tänker på er och skickar en god tanke varje dag.
Kramar
/Lotta

kullervilla sa...

Hej.
Håller tummar och tår för sonen och hoppas att han är bättre...
Vet att man mår så dåligt när ens barn blir sjuka eller skadade. Har en son som fått en sjukdom som han får medicinera för hela livet och en som skadat sig illa i en vattenskid olycka. Men livet går på något sätt framåt...Men skulle gärna ta deras sjukdomar, för ens barn skall ju vara friska...

krya på er kramizar från kullervilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hejsan!!
Hur har du det där uppe i norr? Hur mår sonen? Det var ledsamt att läsa att han fått astma, när han är så beroende av sin röst och tänkt sig en framtid som sångare. Jag hoppas att det går bra och att han får en medicin som håller symtomen i schack.

Jag saknar dina inlägg och dina rara kommentarer, det var länge sen nu.

Varma kramar,
Regina